‹ terug naar alle berichten

Het zal je maar overkomen...

Onderstaand een verhaaltje van Angeline Huijbers, een van onze leden.

KLEM

Op zondagavond 7 augustus jongstleden is me het volgende overkomen.
Mijn elektrische golfkar van het merk MotoCaddy stond in de schuur. Ik tilde hem op om ‘m in de auto te leggen. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar mijn rechter wijsvinger kwam klem te zitten tussen de beugel en de hefboom. Daar zit een rode knop  waarmee die omhoog springt. 

Er kwam geen beweging in. Met linkerhand, beklemde rechtervinger en gebogen rug ben ik met de kar naar buiten gesjouwd. Op tuintafel getild, om de vinger te ontlasten want die werd al wat blauw. Andere tafel, hielp natuurlijk ook niet maar je moet wat. Naar binnen gegaan en kar op huiskamertafel gezet.
Ik besloot de buren te waarschuwen. Telefoon lag op salontafel, dus weer met kar daarheen gelopen. Buren waren gelukkig thuis. Ik sjouwde met kar naar de voordeur, die zat al op slot. Sleutel lag in de kamer, weer terug met de kar. Deur open en buurman kreeg er ook geen beweging in. Heeft halve fles slaolie over vinger en kar gegoten, maar dat hielp ook niet. Buurvrouw ging 112 bellen, heeft verhaal verteld en zei dat mijn vinger helemaal paars was. Men stuurde Ambulance en de Brandweer. Even later kwamen  ze aan met sirene en blauw zwaailicht. Brandweerman  heeft met een tang de beugel doorgeknipt. Vinger was bevrijd! maar was helemaal plat. Ambulancemedewerker heeft vingerkootjes gebogen, dat lukte, niets gebroken. Alleen de zenuwbanen zijn bekneld geraakt. Vinger werd snel weer “ normaal” , alleen geen gevoel erin, dat kan wel even duren. Ik heb enorm veel geluk gehad dat er zo snel gehandeld is.

Maar ja de kar was stuk. Een week later ben ik naar de GolfPlaza gegaan. Daar werd ik heel vriendelijk te woord gestaan door de medewerkers, ze waren verbaasd dat de caddy niet opende, hadden dat nog nooit meegemaakt…….Hetzelfde model was niet meer leverbaar.
In verband met de vakantie was Nick aanwezig, werkt normaal in Vianen, hij zou contact opnemen met de leverancier in Soest, misschien had die nog onderdelen. Hij was met de servicebus, dus nam die avond de kar al mee. Een week later belde hij me dat er nog een beugel in het magazijn was gevonden en hij had ‘m gerepareerd.
De kar werd terug vervoerd naar Eindhoven. Ik vroeg: wat zijn de kosten? Hij antwoordde: APPELTAART. Ik dacht dat ik het verkeerd verstaan had! Maar nee, een appeltaart zou leuk zijn. En hij hoopte dat ik reclame zou maken voor GolfPlaza. Ik zei: Jullie zijn hoofdsponsor van onze club, dat komt wel goed. Vorige week heb ik de kar opgehaald en 2 appeltaarten overhandigd, natuurlijk ook een taart voor Eindhoven, als dank voor de goede en snelle service. De taart voor Nick in Vianen zou de volgende dag met de GolfPlazabus  worden meegenomen.


De moraal, let op met inklappen van de golfkarretjes......

Geplaatst op: dinsdag 11 oktober 2022